Talking about Los Angeles lifestyle is to have a discussion about numerous habits and lifestyles that are constantly changing in relation to different parts of the city and in relation to different races.
"Alternative" and "dynamic" are the two adjectives that best define everyday life in every part of the city. But there are also lots of variations to be encountered. Going to Venice Beach and Santa Monica involves constantly running into a crowd of people who love the outdoors, practicing any kind of sport amid the endless display of stalls and vendors selling everything.
But as you drift to other areas, everyday life begins to change, with lifestyles becoming masked individuals walking down Hollywood Boulevard or young people playing tennis and gymnastics in the parks of West Hollywood, or groups of older men, such as those in the Russian community, who spend their days competing in endless chess games in Community Center parks. Then again, lifestyle can be sitting at a coffee table in a Beverly Hills bar adorned in high-end and carefully selected refined clothing and style or, conversely, in search of the most iconic street food in each neighborhood, with their small restaurants and open markets for all. |
Parlare di lifestyle a Los Angeles significa parlare di numerose abitudini e stili di vita che cambiano continuamente in relazione alle diverse zone della città e in relazione alle diverse etnie.
“Alternativo” e “dinamico” sono i due aggettivi che possono definire la vita quotidiana di ogni parte della città. Ma molte sono poi le differenze che si possono incontrare. Andare a Venice Beach e a Santa Monica significa imbattersi costantemente in una folla di persone che ama stare all’aria aperta, praticando qualunque tipo di sport in mezzo all’infinita processione di bancarelle e di venditori che offrono qualsiasi cosa.
Ma spostandosi in altre zone, la quotidianità cambia e lifestyle diventano i personaggi mascherati che camminano lungo Hollywood Boulevard o i giovani che giocano a tennis e che fanno ginnastica nei parchi di West Hollywood o, ancora, i gruppi di uomini più anziani, come quelli della comunità russa, che trascorrono le loro giornate sfidandosi in interminabili partite a scacchi nei parchi dei Community Center. Ed ancora lifestyle può essere stare seduti ad un tavolino in un bar di Beverly Hills con un abbigliamento e uno stile meticolosamente ricercati e sofisticati o, al contrario, andare alla ricerca dello street food più caratteristico di ogni quartiere, con i suoi ristorantini ed i suoi mercati per tutti. |