Murals are typical features of Los Angeles, expressing in an extremely colorful way the subtle and widespread creativity of this great city, narrating everyday its life and stories.
Roaming through the city of Los Angeles, you continually come across paintings towering majestically over the walls of buildings and palaces. But if you really want to immerse yourself in Los Angeles street art, you have to take a walk through the Art District neighborhoods of Downtown LA or the sidewalks of Melrose or Abbot Kinney boulevard in Venice.
The artists, sometimes commissioned by advertising agencies and often for their own pleasure and personal vocation, with their paintings interpret the city and its daily life, allowing people passing by to do through every day with surprise and curiosity, experiencing the constant changes of a city in perpetual motion. |
I Murales sono simboli caratteristici di Los Angeles, che manifestano in maniera estremamente colorata la creatività sommessa e diffusa di questa grande città e raccontano ogni giorno la sua vita e le sue storie.
Girando per la città di Los Angeles ci si può imbattere continuamente in dipinti che troneggiano maestosi sui muri di edifici e palazzi, ma se si vuole davvero immergersi nell’arte di strada losangelina si deve camminare per i quartieri dell’Art District di Down Town LA o sui marciapiedi di Melrose o in Abbot Kinney bld a Venice. Gli artisti, a volte commissionati da agenzie pubblicitarie e molte altre volte per proprio piacere e per vocazione personale, con i loro dipinti interpretano la città e la sua vita quotidiana, consentendo così ai passanti di assistere ogni giorno con sorpresa e curiosità ed in diretta ai continui cambiamenti di una città in costante movimento. |